Antall besøkende

fredag, august 27, 2010

Endelig litt nytt... eller kanskje masse

Her har det ikke vært den store aktiviteten på blogging i det siste. Det har vel heller ikke vært den store aktiviteten på hobbyfronten heller- så det hele henger vel sammen:)
Hverdagen er i full gang her nå, ungene er i gang med skolen, og fritidstaktiviteter. Selv skal jeg nyte ferien min som starter nå.... vi har vel egentlig holdt litt ferie, men nå er permisjonen over , og resten av friperioden er ferie som må avvikles før jeg begynner på jobb igjen:)
Lillemor er fortsatt hjemme- hun skal starte hos dagmamma i slutten av oktober. Det skal bli spennede.
Ellers går vi en travel september i møte. Med to barndåper i familen- så da blir det både Råholt tur og DAnmarkstur på oss. I tillegg til at mor skal ei helg på instruktørkurs i svømming, samt høsten s begivenhet som er Nord Norges største scrappetreff på Olsborg i Målselv. Det er i hvertfall håp om at det skal bli Nord Norges største. SÅ hvis du ikke har meldt deg på så er det ennå ikke for sent:) Det avvikles siste helga i september.

Har og endelig investert i scrappekoffert- en Crp in style XXL- som jeg fikk kjøpt brukt inne på Minneriket. Nå gleder jeg meg til å hente den hjem når vi skal sørover om 14 dager. I mellomtiden har den et godt hjem hos min lillebror og hans scrappende samboer (kanskje jeg ikke får den hjem Linda??)

Har laget et par kort dere skal få se her.

Det første er et bursdagskort som ble sendt med en forsinket bursdagsgave til min svigerforeldre. HEr har jeg brukt stempeltrykk fra Motivet . Har brukt mønsterark fra et TTT kit. SAmt blomsterpunch og bilett laget på craftkartong. Kortet er 4x6 inch. Har malt stempeltrykket med ProMarkers og fargeblyanter m/ MCP teknikk.


Det neste kortet er et babykort til en god kollega fra oss på jobben. Her har jeg brukt er free digi stamp fra Anne Bodil  . HAr malt det på samme måte som det kortet over her. I tillegg har jeg laget blomstene selv, etter en forklaring i Magnolia Ink. Har og brukt swirl Rubons fra MM.



Det siste jeg vil vise dere er noe jeg har tenkt jeg skulle prøve meg på lenge. Nå fikk jeg endelig tak inoe strech stoff og har sydd lue til Helene. Fikk ideen inne på bloggen til Catrine og nå fikk jeg endelig gjennomført lue nr 1 med litt forklaringshjelp hos mamma. Har og klippet og gjort klart til en til Margrethe i samme stoff. Kanskje jeg kan nå å sy denne i helga. Det var utrolig lettvint og til og med jeg som ikke er flink til dette klarte det:) Stolt av meg selv. Dette skal jeg gjøre mere av!
Etter hvert skal dere og få se strikkeprosjektet mitt som jeg har en plan om skal bli ferdig til Margrethes 1 års dag.

Til slutt vil jeg ønske alle en fin fredag - og så sender jeg ekstra mange varme tanker til tante, onkel, om mine to herlige fetre som dessverre mistet sin sønn og lillebror i en trafikkulykke for snart 3 uker siden. Vi er med dere i tankene- skulle så gjerne vært nærmere. Georg vil alltid leve videre i våre hjertet. Hvil i fred elskede Georg  <3.


3 kommentarer:

Guro sa...

Så masse flott du har laget :-) Og gratulerer så masse med ny koffert, stilig :D
Så morsomt med håndarbeid også, det er greit å kombinere litt!

Min dypeste medfølelse går til deg og familien din, en skjønn gutt.

Ha en fin helg :)
Klem Guro

Linda sa...

Hehe!
Du ska nok få mæ d koffertn hæm, i hekje so mykje stæsj at i treng ein koffert endå... ;-)

HegeHB sa...

Linda: Det kommer det kommer, bare vent. Gleder meg til å treffe deg i helga!!